Bol.com kondigt een nieuwe service aan waarmee consumenten in Nederland en België herhaalaankopen automatisch ontvangen: Bespaar Continu. Het programma biedt standaard korting op herhaalorders en laat klanten zelf de frequentie bepalen.
De aanvoerder van de Twinkle100 herinnert klanten er via de nieuwe dienst aan dat het weer tijd is producten als shampoo, luiers of kattenvoer aan te schaffen. De consument bepaalt zelf of de herhaalbestelling geplaatst wordt; een keer overslaan kan ook. Bol.com lanceert de dienst via zijn mobiele applicatie, om daar de eerste klantervaringen te verzamelen.
Vaste korting
Sinds 2012 verkoopt bol.com artikelen op het gebied van drogisterij, babyverzorging en dierenvoeding: categorieën waarin herhaalbestellingen voor de hand liggen. Het nieuwe programma biedt een speciaal Bespaar Continu-assortiment met producten van meer dan 65 merken en een vaste korting ten opzichte van de normale bol.com-productprijs, oplopend tot 35 procent. Bij het aanklikken van het product verschijnt een optie voor het instellen van de bestelfrequentie.
Verandering in koopgedrag
De webshop spreekt over 'een verduurzaming van de logistiek binnen e-commerce: bestellingen worden opgespaard, gebundeld en daarmee in één doosje verstuurd.' Bol.com-directeur Huub Vermeulen verwacht dat het effect van Bespaar Continu zichtbaar is in het aankoopgedrag van klanten. 'Met de introductie van Bespaar Continu geven we vanuit bol.com een nieuwe impuls aan online winkelen. We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com introduceert Bespaar Continu
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.